<We_can_help/>

What are you looking for?

<Good_things_happen/> Welcome to Conference

Copyright @ Select-themes

Follow us

Image Alt

Notka kuratorska

A<FESTIVAL 2019

I-N-F-O-R-M-A-C-J-A

KK: Miasta są niesamowicie złożonymi organizmami – połączeniem dzieł ludzkich rąk i myśli. Złożone z architektury i budowli, ale też z kultury, polityki i ekonomii. Ich głównym twórcą jest człowiek – od robotnika i sprzedawcy przez aktywistę, prawnika i polityka, aż po programistę i projektanta, albo po prostu – mieszkańca.

 

HS: W każdej milisekundzie w miastach dzieją się setki procesów, przesyłane są tysiące danych i przekazywane miliony informacji. Poruszając się po ulicach większość z tych zjawisk umyka naszej uwadze, ponieważ tak bardzo już do nich przywykliśmy.

 

KM: Jaką informacją jest dla Ciebie zapach kawy w drodze do pracy? Co oznacza poranny śpiew ptaków? Jak często wpadasz w smog informacyjny?

 

HS: Miasta są pełne informacji, bardziej i mniej oczywistych, odbieranych przez nas wszystkimi zmysłami, w mniej lub bardziej świadomy sposób. Zielone światło sygnalizatorów daje informację o możliwości wejścia na drogę, migające szyldy lokali informują o ich otwarciu, wyjące syreny ostrzegają o niebezpieczeństwie, a zapach świeżego pieczywa ułatwia znalezienie najbliższej piekarni.

 

KK: Każdy z nas widzi miasto nieco inaczej i w nieco inny sposób je odbiera. Często jednak nie potrafimy się skutecznie komunikować, a przecież wymiana informacji jest nieodłączną częścią wszystkich procesów miejskich i ludzkich. Można ją rozprzestrzeniać lub zatajać, przekazywać lub odbierać, fałszować lub weryfikować.

 

KM: Rozwój społeczeństwa informacyjnego nieustannie generuje zbyt wiele informacji. Czuję, że wspólnie błąkamy się w postprawdzie i budujemy w sobie stres informacyjny, który pogłębia się poprzez napotykane bariery informacyjne.

 

HS: Odbiór, przyswajanie i reakcje na otaczające nas bodźce weszły nam tak bardzo w nawyk, że kontrolę nad nimi przejęła podświadomość.

 

KM: W jaki sposób kreować kulturę informacyjną? Czy powinniśmy myśleć o tworzeniu strategii dotyczących wymiany informacji?

 

KK: Informacja nas otacza, a im więcej z niej rozumiemy, tym więcej możemy zmienić.

 


 

A<FESTIVAL 2019 poświęcony będzie wszechobecnej tematyce informacji we wszystkich jej odsłonach, formach i postaciach.

 

Kuba Kopecki (KK) – kurator festiwalu

Helena Szewiola (HS) – dyrektor artystyczny festiwalu

Klaudia Mańka (KM) – dyrektor produkcyjny festiwalu